4 atslēgas veiksmīgas darbinieku motivācijas programmas veidošanai

29.06.2020 / Eiro Personāls

Cenšoties gūt ilgtermiņa panākumus, veidojot un izmantojot darbinieku motivācijas programmu, jāņem vērā vairāki faktori. 70% no Forbes Global 2000 uzņēmumiem izmanto geimifikāciju jeb spēļošanu, lai palielinātu darbinieku noturēšanu, iesaistīšanos un galu galā, protams, uzņēmuma peļņu. Ņemot to vērā, kopā ar iepriekš aprakstīto darbinieku motivācijas statistiku te būs četras galvenās jomas, uz kurām ir vissvarīgāk koncentrēties, rūpējoties par “labumu grozu” – tas, protams, ir gana plašs jēdziens, taču šai rakstā koncentrēsimies tieši uz spēļošanas daļu un aspektiem, ko ņemt vērā, apbalvojot darbiniekus un izvēloties, ko tad viņi par paveikto saņems.

Iedrošiniet rīcībai

Darbinieki novērtē labumu vērtību, pamatojoties uz to, cik grūti to ir nopelnīt. Tas nenozīmē, ka visam ir jābūt grūti. Un vēl – svarīgi “neiebraukt otrā grāvī”, jo ja mērķis ir pārāk augsts, cilvēki novērtē labumu kā nereālu, nevis pūliņu vērtu. Bet ja mērķis ir pārāk viegls, tas nebūs pietiekami nozīmīgs, lai iedvesmotu uz rīcību. Tā vietā izvēlieties balvas, kurām ir pietiekami augsta vērtība, lai tās būtu vēlamas, un šķistu sasniedzamas. Darbiniekam pašam jāļauj izvēlēties balvu, no vairākām iespējām. Ņemiet vērā, ka labumam ir lielāka nozīme, ja cilvēks savā ikdienā parasti to neatļaujas.

Panākumiem jātop izmērāmiem

Viens no lielākajiem šķēršļiem uzņēmumiem, kas apsver darbinieku motivācijas programmu, ir neticība tam, ka ieguldījumus no darbinieku puses var skaidri novērtēt salīdzinājumā ar programmas izmaksām. Taču īsi aplūkosim iepriekš minēto darbinieku motivācijas statistiku, lai noskaidrotu, vai šādas bažas par peļņu no ieguldījumiem patiešām ir pamatotas. Attiecībā uz labumu programmām, kurām ir būtiska ietekme uz talantu piesaistīšanu un noturēšanu, atcerieties, ka tikai par 5% labāks noturēšanas indekss var palielināt peļņu par līdz pat 85%. Vai esat ar mieru, ka jauna klienta iegūšana izmaksās 5 reizes vairāk nekā pašreizējā klienta noturēšana? Apdomājiet vēlreiz.

Padariet labumu programmu pielāgojamu dažādām darbinieku grupām un optimizējamu

Vēl viena veiksmīgas darbinieku motivācijas programmas iezīme ir tāda, ka tā spēj laika gaitā viegli pielāgoties mainīgajām vajadzībām/mērķiem. IPad piešķiršana labākajiem dalībniekiem varētu patiešām motivēt darbiniekus, bet tā, iespējams, nav labākā doma attiecībā uz investīciju atdevi. Turklāt, piemēram, iPad ne visu darbinieku acīs ir vienāds pievilcības līmenis, un tāpēc tas varētu nebūt labākais motivators visiem.

Lai sasniegtu programmas mērķus, balvām nav obligāti jābūt ļoti dārgām,

galvenais, lai tās sniedz pievienoto vērtību – ko tādu, ko cilvēks ikdienā neatļaujas.

Tai jābūt vienkāršai

Visbeidzot, labāko rezultātu sniedz vienkāršība. Gaume, bet nepārspīlējot. Daudzi HR vadītāji nav izstrādājuši spēļošanu un tai piesaistītās labumu programmas tikai tāpēc, ka tajās ir pārāk daudz noteikumu un nosacījumu. Dienas beigās tas viss ir par patiesu vēlmi motivēt darbiniekus, dodot viņiem skaidru, sasniedzamu mērķi un pēc tam apbalvojot viņus ar kaut ko, ko viņi patiešām vēlas.

Dalies: