Atlases izaicinājumi šobrīd un tuvākajā nākotnē

23.01.2015 / Linda Rūsa

Izaicinājums nr. 1 – kandidātu meklēšanas ceļi mainās

Darba sludinājumu izvietošanas avoti un kandidātu meklēšanas iespējas, protams, ir tikai daļa atlases, bet fakts, ka personāla atlases speciālisti vidēji pavada 15 stundu nedēļā, meklējot labus potenciālos darbiniekus, ir iemesls, kādēļ šo aspektu ir vērts ņemt vērā. Šobrīd Eiropā ir apmēram četri miljoni bezdarbnieku un apmēram divi miljoni vakanču. Kādēļ šāds disbalanss? Iespējams, viens no iemesliem ir tāds, ka uzņēmumi meklē darbiniekus caur avotiem, kurus paši potenciālie darbinieki vairs neizmanto. 

Izaicinājums nr. 2 – jaunas tehnoloģijas

Pastāv divu veidu izaicinājumi saistībā ar tehnoloģijām, kam būs ļoti liela ietekme uz atlases procesu:

  • Kandidātu meklēšanas sistēmas – tās kļūs īpaši svarīgas, ņemot vērā, ka ar to palīdzību tiek meklēti gan vakancei atbilstoši kandidāti, gan talanti jeb uzņēmumu „key” cilvēki, gan arī šīs sistēmas tiek izmantotas kā socializēšanās līdzeklis starp potenciālo darba ņēmēju un darba devēju;
  • Atlases mārketinga platformas – teorētiski ir iespējams atrast kandidātus platformās, kuras viņi apmeklē. Tādēļ ir svarīgi saprast, kādas tēmas saista noteiktas kategorijas vai profesijas pārstāvjus un kuras interneta vietnes šie cilvēki apmeklē. 

Izaicinājums nr. 3 – prasmes, pēc kurām ir pieprasījums un kuras darba tirgū trūkst

Protams, šāds izaicinājums ir pastāvējis teju vienmēr. Statistikā gūts apstiprinājums, ka vien 17 procenti no darba devējiem bez problēmām atrod darbiniekus ar tieši tādām prasmēm, kādas uzņēmumam nepieciešamas. Kas notiek ar pārējiem 83 procentiem? Šie uzņēmumi tērē daudz laika un finanšu resursu, lai meklētu atbilstošus kandidātus. Tādēļ ir svarīgi jau šobrīd domāt par kompetencēm, kas uzņēmumam būs nepieciešamas nākotnē. Viens no veidiem, kā panākt, lai darbiniekam piemistu atbilstošas prasmes, ir „audzēt” tās uzņēmuma iekšienē. 

Izaicinājums nr. 4 – kā sniegt precīzu informāciju par to, kas vajadzīgs potenciālajā amatā?

2011. gadā veiktā Candidate Experience Awards Survey aptaujā, kurā piedalījās 8500 dalībnieku, tika konstatēts, ka lielākā darbinieku vilšanās ir saistīta ar to, ka darba devējs nekorekti sniedz informāciju par amata pienākumiem un statusu. Tādēļ personāla atlases speciālistiem ir svarīgi ilgtermiņā domāt par to, kā kandidātiem pēc iespējas precīzāk un skaidrāk nodot informāciju par amata pienākumiem un prasībām. 

Publikācijas tapšanā izmantoti Recruitment Process Outsourcing Association materiāli.

Dalies: