Aktualitāte darba tirgū. Attālinātas intervijas

18.03.2020 / Eiro Personāls

Šķiet, tāda situācija nav bijusi nekad. Lielākā daļa darba devēju lūdz darbiniekus strādāt no mājām, lai apturētu koronavīrusa uzliesmojuma izplatīšanos. HR pasaulē tas nozīmē, ka klātienes darba intervijas vietā notiek virtuāla saruna ar kandidātu.

Katru dienu arvien vairāk uzņēmumu uzsāk attālināta darba pieeju. Arī tādi “giganti” kā Amazon, Facebook, Google un Microsoft no marta sākuma strādā attālināti.

Amazon atcēluši lielāko daļu interviju klātienē un izveidojuši īpašas virtuālas interviju platformas kandidātiem, kur iespējams sazināties ar atlases speciālistiem, aizpildīt nepieciešamos dokumentus un piedalīties intervijās, izmantojot uzņēmuma videokonferenču programmatūru Amazon Chime.

Google informējuši savus kandidātus, ka intervijas jāveic ar Google Hangouts palīdzību vai izmantojot videokonferenču pakalpojumu BlueJeans. LinkedIn ieinteresētajiem darba meklētājiem devuši ziņu, ka pastāv iespēja sazināties caur BlueJeans vai mainīt interviju grafiku, līdz ir iespējama tikšanās klātienē.

"Uzņēmumos, kur ir iespējams attālināts darbs, darba meklētājus vajadzētu sagatavot intervijām caur Skype vai Zoom, un viņiem arī jārēķinās ar kavēšanos atlašu posmos, it īpaši, ja cilvēki pieteikušies darbā uzņēmumos ar lielu darbinieku skaitu, kas atrodas reģionos, kurus visvairāk ietekmē koronavīruss, "saka Irrina Novoseļska (Irina Novoselsky), CareerBuilder izpilddirektore.

"Mēs sākam ar sākotnējo telefoninterviju, pēc tam pārejam uz video intervijām un aicinām kandidātus dalīties arī ar prezentācijām par viņu iepriekšējo pieredzi un sasniegumiem, lai gūtu maksimālu labumu, ja jau mums aktualizēta video formāta iespēja," viņa saka.

Starp citu - reaģējot uz COVID-19 uzliesmojumu, Microsoft piedāvā bezmaksas sešu mēnešu izmēģinājuma pieeju Teams Premium versijai.

Virtuālā intervēšana "ir atšķirīga", taču tā nav šķērslis atlasēm un nepasliktina intervēšanas pieredzi. HR eksperti visā pasaulē aicina izmantot šo laiku, lai gūtu jaunas prasmes un trenētu savu atvērtību jaunai pieredzei.

Irēna DeNigrisa (Irene DeNigris), personāla atlases programmatūras uzņēmuma iCIMS vadītāja, saka: "Jūs nezaudējat cilvēcisko saikni, ja arī izmantojat video iespējas. Jūs joprojām varat novērtēt cilvēka žestus, mīmikas un iesaistīšanās līmeni sarunas laikā. Viena laba lieta, kas radīsies no šīs situācijas, ir tāda, ka jaunā pieredze mudinās darba devējus vairāk izmantot attālinātā darba tehnoloģijas vai ieguldīt tajās, tā taupot gan darbinieku, gan sadarbības partneru, gan kandidātu resursus – īpaši, laiku. Cerams, ka cilvēkiem šī prakse būs ērtāka, un tā paplašinās elastības iespējas darba vietās.”

Galu galā – par attālinātu darbu runājam jau kādu laiku. Tas nav pārejošs posms, un virtuālie personāla atlases risinājumi būs svarīgi darba nākotnē. Tāpēc šā brīža piespiedu kārtas situāciju mēs varam izmantot kā mācīšanās platformu – galu galā, aktuālie notikumi dod mums iespēju no šīs pieredzes izveidot labāko praksi un novērst nepilnības un mīnusus.

Padomi attālinātu interviju vadīšanai

  • Sagatavojieties - pieslēdzieties nedaudz ātrāk, lai pārliecinātos, ka tehnoloģijas nepieviļ!
  • Video intervijās izturieties tāpat, kā klātienes intervijās. Iepazīstiniet kandidātu ar uzņēmumu, amata aprakstu, sagatavojiet materiālus pierakstiem un turiet acu priekšā kandidāta CV.
  • Intervijām izvēlieties klusu, labi apgaismotu istabu.
  • Pārliecinieties, vai visām iesaistītajām pusēm kalendāros ieplānots pareizs intervijas laiks, atbilstoši to pielāgojot dažādām laika joslām, ja nepieciešams.
  • Dalieties informācijā ar kandidātiem par to, kā piekļūt videokonferenču tehnoloģijai un vai programmatūra ir jālejuplādē – jo ne visi cilvēki ir pazīstami ar vieniem un tiem pašiem tehnoloģiskajiem risinājumiem.
  • Pirms intervijas pārbaudiet kameru un mikrofonu.

Lai izdodas!

 

 Raksts sagatavots, izmantojot shrm.com materiālus.

Dalies: