Uzlabojiet sadaļu “Vakances” uzņēmuma mājaslapā! (II daļa)

06.05.2020 / Eiro Personāls

Iepriekšējā bloga rakstā aizsākām rakstu sēriju par to, kā ietaupīt laiku personāla atlasēs. Šoreiz - vesels raksts par punktu numur četri jebšu - kā padarīt pievilcīgu karjeras sadaļu uzņēmuma mājaslapā?

Parasti kandidāti vismaz divreiz atlases procesa laikā apmeklē uzņēmuma karjeras sadaļu:

(1) Kad viņi pēta vispārīgu informāciju par jūsu uzņēmumu un

(2) kad viņi apsver jūsu uzrunu kandidēt uz konkrētu darba piedāvājumu.

Ja jūsu karjeras lapa nepārliecina/ neuzrunā kandidātu, viņš, ļoti iespējams, noraidīs piedāvājumu.

Uzlabojot sadaļu “Karjera”, iespējams gan samazināt atlases ilgumu, gan panākt, ka lielāks procents kandidātu atsaucas darba piedāvājumam. Sākam ar elementārāko - pat ja jums ir izcila karjeras lapa – vai to var viegli atrast? Ne tikai Google, bet arī ienākot mājaslapā. Kur tā ir?

1. Iekļaujiet ziņu par uzņēmuma misiju arī karjeras lapā!

2016. gada Glassdoor pētījumā konstatēts, ka 69% kandidātu, visticamāk, pieteiksies darbam, “ja darba devējs aktīvi rūpēsies un demonstrēs savu darba devēja tēlu”. Lūk, dažas lietas, ko varat darīt:

- uzskaitiet sava uzņēmuma ieguvumus un perspektīvas 

- pievienojiet balvas un atzinības, ko, iespējams, esat saņēmis kā darba devējs

- koplietojiet informāciju par sava uzņēmuma kultūru un vērtībām

- pievienojiet fotogrāfijas no ikdienas jūsu uzņēmumā

2. Pievienojiet darbinieku atsauksmes – kā tas ir: strādāt pie jums? 

Kandidāti, apsverot iespēju pieteikties darbam, izlasa aptuveni 7 atsauksmes. Tā kā jūsu uzņēmuma karjeras lapa ir vieta, kur jūs “pārdodat” savus darbus potenciālajiem kandidātiem, sociālais apliecinājums darbinieku atsauksmju veidā ir lielisks papildinājums. Ja jums vēl nav nekādu darbinieku atsauksmju, nosūtiet e-pasta ziņojumu saviem darbiniekiem, palūdzot dalīties pieredzē. 

3. Uzskaitiet galvenās iespējas un priekšrocības, strādājot jūsu uzņēmumā

Piemēram, informācija par bonusiem un piemaksām ir starp TOP 5 priekšrocībām, kuras darba ņēmējs prioritāri izvērtē. Tāpēc uzņēmuma karjeras iespēju vietnē ir skaidri jānorāda ieguvumi, ko sniedz darbs jūsu uzņēmumā.

4. Pievienojiet pogu “e-pasts draugam”

Ja ATS pakalpojumu sniedzējs atbalsta šo funkciju, pievienojiet to karjeras lapai. Atļaujiet cilvēkiem ērtā veidā dalīties ar uzņēmuma darba iespējām!

5. Nodrošināt mobilo lietojamību

Jobvite pētījumā konstatēts, ka aptuveni 33% cilvēku vēlas pieteikties darbam tieši no saviem tālruņiem. Tas nozīmē, ka karjeras lapa ir jāoptimizē mobilajām ierīcēm. Piemēram, mobilajās ierīcēs un planšetdatoros ir labi izvietots un pārredzams arī mobilajām ierīcēm draudzīgas lapas saturs. Tas nozīmē, ka jums vajadzētu: 

- rakstīt īsas tekstu kopas, īsus teikumus 

- lietot gaišus attēlus 

- nofilmēt un ievietot īsus video 

Pamēģiniet mobilajā ierīcē pieteikties uz kādu no amatiem savā uzņēmumā un noskaidrojiet, cik ērti tas ir!

6. Bieži uzdoto jautājumu pievienošana ir tā vērta!

Bieži uzdotie jautājumi ir tie, kas varētu rasties potenciālajiem kandidātiem. Bieži uzdotie jautājumi jūsu karjeras tīmekļa vietnē ne tikai ietaupīs kandidātu laiku, bet arī jūsējo, atbildot uz tiem pašiem jautājumiem atkal un atkal.

7. Katru rītu atsvaidziniet vakanču sarakstu!

Viena no visnepatīkamākajām lietām kandidātam ir saņemt e-pasta ziņojumu, kurā teikts, ka pozīcija jau ir aizpildīta. Iedomājieties par kandidāta pieredzi, kurš pavada laiku, lai sagatavotu saturīgu pieteikumu, taču rezultātā viņš netiek pat pirmajā atlases kārtā. Tādēļ par šo aspektu jādomā regulāri.

8. Vai prasības ir skaidras un sniedz priekšstatu par to, kas amatā tiek sagaidīts?

Darba apraksti ir būtiski amata satura un jēgas vēstneši, nevis formalitāte – tā, starp citu. Pēc tam, kad kandidāts izpētījis uzņēmuma kopējo darba kultūru, priekšrocības un vērtības, tieši pienākumu sadaļa sludinājumā noteiks, vai cilvēks tai pieteiksies. Fakts - 27% kandidātu nesaprot, ko uzņēmums sagaida no izsludinātās lomas. Ir svarīgs labs, skaidrs darba apraksts. 

9. Pievienojiet uzņēmuma emuāru

Blogs jeb emuārs ir efektīvs veids, kā izglītot lasītājus par to, kā viņi var maksimāli izmantot jūsu uzņēmuma piedāvātos pakalpojumus un produktus. Tāpat uzņēmuma emuārs ir lielisks veids, kā izglītot potenciālos kandidātus par to, ko tas nozīmē - strādāt jūsu uzņēmumā un dalīties ar savu darbinieku stāstiem. Izmantojot emuāru, varat arī publicēt regulārus ziņojumus par to, kur uzņēmums attīstās.

10. Pievienojiet sadaļu “Kā pie mums norisinās atlase?”

Caurspīdīgums atlasē ir viena no problēmām, par ko uzņēmumi nerunā. Sniedzot kandidātiem priekšstatu par to, kā jūsu uzņēmumā notiek darbinieku pieņemšana darbā un kad viņi var cerēt saņemt atbildi, ievērojami uzlabos jūsu kandidātu pieredzi. 

11. Iekļaujiet savu komandu

Ja jums ir neliela komanda, ievietojiet katra cilvēka foto un īsu aprakstu par viņu karjeras lapā. Tas ļaus potenciālajiem kandidātiem iepazīties ar iespējamajiem komandas biedriem!

Dalies: