9 padomi darbinieka attālinātai ievadīšanai darbā (I daļa)

28.05.2020 / Eiro Personāls

Ak, šī COVID-19 krīze. Šķiet, teju – teju jau beigsies, taču tad atkal dzirdam prognozi, ka tā var turpināties vēl krietnu laiku. Un arī tad, ja ne – cilvēki – vismaz daļa – grib turpināt strādāt attālināti. Vismaz daļa. Un arī liela daļa uzņēmumu vadītāju saprot ieguvumus no attālināta darba iespējām. Katrā ziņā – lai kā arī būtu, mēs esam zināmu pārmaiņu priekšā. Tamdēļ laiks apgūt jaunas iemaņas arī darbinieku onboarding procesā.

 

1. Sāciet ar pre-boarding aktivitātēm

Pirmā darba diena nereti mēdz būt mazliet biedējoša un aizraujoša. Jūs nezināt, kādi būs kolēģi, nezināt pat, kur ir labierīcības, bet no otras puses – tik daudz nezināmā un iespēju!

Ja strādājat attālināti, jums droši vien nebūs klasisko pirmās darba dienas satraukumu, bet tas nenozīmē, ka šai dienai nav jāpievērš uzmanība. Kad sākat attāli darboties, varat justies distancēts no komandas pat tad, ja neizmantojat jaunajai komandai ierastos saziņas rīkus.

Viens veids, kā palīdzēt jaunajiem darbiniekiem justies pieņemtiem, ir nosūtīt viņiem “pre-onboarding paketi”. Tā var ietvert visu, sākot ar apsveikuma e-pastu un beidzot ar struktūru organizācijā, saziņas veidiem, maziem video sveicieniem no kolēģiem, pie kuriem vērsties jautājumu gadījumā.

Jaunais darbinieks jutīsies patīkami pārsteigts un novērtēts!

 

2. Dalieties ar svarīgāko dokumentāciju un informāciju

Izveidojiet digitālo glabātuvi bieži lietotiem dokumentiem, kurus jūs vēlētos koplietot ar jauniem darbiniekiem pirmajā dienā, ieskaitot darbinieku rokasgrāmatas, uzņēmuma politikas, dokumentus par sistēmām, ko jūsu uzņēmums izmanto, kultūras vadlīnijas, u.c.

Šo resursu iepazīšana var palīdzēt jaunajiem darbiniekiem labāk izprast uzņēmumu un to, kas no viņiem tiek gaidīts. Tas var arī palīdzēt gūt pamatu, lai ātrāk iekļautos kolektīvā.

 

3. Gādājiet, lai darbinieks pēc iespējas ātrāk saņem nepieciešamo aprīkojumu

Ja nepieciešams piegādāt aprīkojumu, noteikti organizējiet to pēc iespējas ātrāk. Noskaidrojiet, kas tieši darbiniekam vajadzīgs jaunajā darbā. Sagatavojiet kontrolsarakstu, lai nodrošinātu, ka neko neaizmirstat.

Tāpat sniedziet detalizētus norādījumus par to, kādas programmas ir jālejupielādē, kādi rīki ir jāparedz turpmākai lietošanai un kā tos var apgūt. Pārliecinieties, ka viss lejuplādētais aprīkojums darbojas.

Visbeidzot, noteikti pievienojiet darbinieku visām kopsarakstēm, e-pastu ķēdēm vai citiem saziņas kanāliem, lai viņi nepalaistu garām svarīgu ziņu.

 

4. Nodrošiniet personalizētu ievadīšanu darbā

Ja personīgi nesatiekat jauno kolēģi, iepazīt viņu varētu būt apgrūtinoši.

Lai palīdzētu viņam justies labi un nodrošinātu, ka viņš gūst patīkamu darba maiņas pieredzi, izstrādājiet darbā pieņemšanas vadlīnijas tieši šim cilvēkam.

Pastāstiet, kā tieši izskatīsies viņu darbā ievadīšanas process. Kādas tikšanās viņiem būs ik dienu? Ar ko viņi tiksies? Kāds ir katra zvana / video sarunas mērķis?

Ieplānojiet sapulces kalendārā kolēģa vietā! Tas var palīdzēt viņam koncentrēties un mazināt satraukumus, ka jaunais kolēģis varētu kaut ko palaist garām.

Kādam nolūkam kuru rīku izmantojat? Paskaidrojiet!  Pastāstiet, vai pie jums ir pieņemts formāls e-pastu tonis, vai sarunas attālināti ir visnotaļ ikdienišķas valodas?

Materiāls sagatavots, izmantojot harver.com

Dalies: