Kā izveidot pozitīvu atteikuma vēstuli?

25.02.2021 / Eiro Personāls

Cilvēks uzņēmuma HR speciālistam iesūta pieteikumu uz vakanci. Viņš ir veltījis savu laiku, un no šī brīža uzņēmuma kontekstā viņam tiek piešķirta loma “kandidāts”. Dots devējam atdodas – no šī brīža kandidāts sāk gaidīt uzmanību savā virzienā. Vai tāda būs? Diemžēl statistika saka – arvien pārliecinoši lielākajā daļā gadījumu atbilde izpaliek.

 

Indeed pētījumā gūti šādi rezultāti: 44% kandidātu gaidījuši atbildi pēc sarunas vai telefonintervijas vismaz divas nedēļas un vēl 15% gaidījuši pat vairākus mēnešus. Šai pašā pētījumā

55% darba meklētāju norādījuši, ka digitalizācijas process ir padarījis atlases pieredzi neefektīvāku un iesūtītais CV, šķiet, pazūd “melnajā caurumā”.

Nu, lūk – “melnais caurums”, un atbildes nav.

Kandidātam, kas ir skaitījis dienas kopš pieteikuma nosūtīšanas, gaidīšanas periods var šķist ļoti ilgs, un atbildes nesaņemšana rada negatīvu priekšstatu par jūsu uzņēmumu.

Protams, ja pozīcijai pieteikušies dučiem pretendentu, personificētu atteikuma ziņu nosūtīšana katram cilvēkam, kurš nav izvēlēts darbam, atlases speciālistam ir laikietilpīgs uzdevums, un tas ir kā koks ar diviem galiem - personāla vadībā laika resurss bieži vien ir vairāk nekā ierobežots, jo, būsim godīgi – personāla vadība ir atbalsta, ne tiešās peļņas nešanas funkcija, un ja uz kaut ko uzņēmuma vadība cenšas ietaupīt, primāri tās bieži vien ir atbalsta funkcijas. Tādēļ personāla vadībā darbu it bieži mēdz būt vairāk kā darba roku.

Tas tā – atkāpei, lai rosinātu izpratni no abām pusēm. Neatkarīgi no situācijas, tomēr ir ļoti svarīgi atteikuma ziņai pievērst rūpīgu uzmanību. Lūk, kāpēc:

     - ziņa no uzņēmuma kandidātam signalizē – “esmu pamanīts”, un tas palīdz ierobežot negatīvās emocijas pret uzņēmumu;

     - tā ir iespēja mazināt “vai mans CV ir saņemts?” ziņu skaitu;

     - ja pretendents ir atstājis pozitīvu iespaidu attiecībā uz savām prasmēm un jūs jūtat, ka viņš labi iederētos kultūrā, neskatoties uz to, ka neatbilst konkrētai lomai, kuru pašlaik meklējat, jūs varat aicināt viņu pieteikties uz citiem amatiem uzņēmumā.

 

Ko vajadzētu iekļaut atteikuma vēstulē?

Ziņai būtu jāietver šādi elementi:

“paldies”

Vienmēr ir vērts pasacīt “paldies” pieteikuma iesniedzējam par viņa interesi par uzņēmumu un par laiku, ko viņš ir pavadījis, aizpildot pieteikumu vai interviju procesā.

personalizācija

Miniet kandidāta vārdu un amata nosaukumu, uz kuru viņš pretendējis. Ja iespējams, varat iekļaut arī piezīmi no sarunas vai minēt konkrētu pozitīvu prasmi vai iezīmi, ko novērtējāt.

atgriezeniskā saite

Kandidāti bieži ļoti ciena un novērtē, ja uzņēmuma pārstāvis sniedz ieskatu, ko varētu uzlabot un tādējādi palīdzēt viņiem spert nākamos soļus darba meklēšanā.

uzaicinājums pieteikties atkārtoti

Ja uzskatāt, ka kandidāts ir piemērots uzņēmumam, taču citā lomā, informējiet, ka vēlaties, lai viņš piesakās citām iespējām nākotnē.

 

Paraugs

Lūk, kā varētu izskatīties laba atteikuma vēstule.

 

Labdien, Edij!

Liels paldies par Jūsu interesi attiecībā uz pārdošanas vadītāja amatu uzņēmumā XYZ. Mēs ļoti novērtējam, ka veltījāt laiku pieteikuma iesniegšanai un interviju procesam.

Šajā reizē mēs esam izvēlējušies turpināt atlasi un fināla kārtām virzīt citu kandidātu, kuram ir lielāka vadības pieredze, kas tieši šim amatam ir ļoti nozīmīga. Tomēr jāsaka, ka Jūsu pieredze un zināšanas par nozari atstāja lielisku iespaidu, tādēļ vienlaikus vēlējāmies arī informēt, ka tuvāko nedēļu laikā tiks izsludinātas vēl dažas pārdošanas pozīcijas, un ja kāda no tām Jums šķitīs saistoša, labprāt gaidīsim Jūsu pieteikumu vēlreiz.

Jebkurā gadījumā – vēlam veiksmi un izdošanos nākamajos profesionālajos izaicinājumos!

Paldies!

 

Ar cieņu

Līga Bērziņa

 

Dalies: