Mobili – draudzīga atlase

28.04.2021 / Eiro Personāls

Pirms gadiem desmit vai pat senāk mūsu rīcībā bija viens formāls un varbūt daži – skaitīti – neformāli elektroniskās saziņas kanāli. Biznesa komunikācija notika e-pastos un telefoniski. Pasaule ir mainījusies, un saziņas kanālu kļuvis pulka vairāk, bet korporatīvā vide arvien bieži tiecas turēties pie “vecā – labā”, neaizdomājoties, ka, iespējams, e-pasts vairs nav gluži tas veiklākais un elastīgākais saziņas veids.

Ja esat atlases speciālists - vai arī jūs esat novērojis, ka arvien biežāk sazināties ar kandidātiem WhatsApp vai citos čatos, izmantojot SMS vai pat reizumis tik neformālus kanālus kā Messenger? Un, jāatzīst, komunikācija, kas balansē starp formāliem un neformāliem kanāliem, mēdz būt ja ne efektīvāka (bet bieži – arī tāda), tad vismaz raitāka noteikti.

Lielākajai daļai jūsu darbinieku un potenciālo darbinieku ir mobilā ierīce – telefons, viedtālrunis, planšete, un daudziem no viņiem tas ir primārais vai pat vienīgais veids, kā viņi var piekļūt internetam. Tas nozīmē, ka uzņēmumiem ir jāpadara arī atlases process pēc iespējas mobilāks. Svarīgi, ka vakanču platforma ir viegli lasāma ierīcēs un ļauj mobilo ierīču lietotājiem netraucēti pieteikties atvērtajām pozīcijām (neaizpildot n-to lapu anketu un neliekot cilvēkam no jauna rakstīt savu CV, lai nodrošinātu atbilstību platformas vajadzībām). Turklāt, iekļaujot darbā pieņemšanas procesā saziņu čatos un ar SMS palīdzību, cilvēkresursu speciālisti var palielināt savas iespējas piesaistīt pareizos talantus. Patiesībā saskaņā ar globālo tehnoloģiju kompānijas CDW datiem kandidāti, ar ko komunicējam caur šiem kanāliem, atbild uz ziņojumiem aptuveni trīs minūšu laikā. Turklāt teksta ziņojumu atvēršanas reižu skaits ir piecas reizes lielāks nekā e-pasta ziņojumu skaits.

Izrādās, ka, saskaņā ar šīs pašas kompānijas datiem, 2/3 kandidātu sagaida, ka ar viņiem komunicēs caur maksimāli ērtiem kanāliem, un šāda pieeja sevi attaisno, jo atbilžu saņemšanas rādītājs ir 87%.

Kāds uzņēmumam labums no mobilas atlases?

Sāksim ar acīmredzamo - darba devēja tēls tiek pozicionēts kā moderns, elastīgs, pieejams.

Bet vispār mobilai personāla atlasei ir divas galvenās priekšrocības. Pirmkārt, tā ļauj personāla atlases speciālistiem pārvaldīt procesu no jebkuras vietas, kur viņi var izmantot mobilo ierīci. Atzīsiet – mūsdienās tas ir nozīmīgi - interviju plānošanu, iekšējās atsauksmes, saziņu ar kandidātiem un vēl daudz ko citu var veikt attālināti,.

Otrkārt, tas ļauj atlases speciālistiem sasniegt kandidātus caur tām ierīcēm un kanāliem, uz kurām komunikācijas procesā ikdienā viņi visvairāk paļaujas.

Mobila atlase nav nākotne. Tā ir tagadne UN nākotne, reaģējot uz realitāti – kaut vai faktu, ka darba meklējumi no mobilajām ierīcēm pārsniedz miljardu mēnesī. Gandrīz 90 procenti darba meklētāju izmanto mobilās ierīces, meklējot jaunas karjeras iespējas.

Paredzams, ka nākamo 10 gadu laikā Millennial paaudze veidos 75% no darbaspēka. Viņi arī sagaida, ka karjeras lapas ir mobilas un ērti lietojamas. Organizācijas arī strādā, lai radītu lielāku sinerģiju starp mobilajām lietotnēm un sociālo plašsaziņas līdzekļu platformām ar mērķi veicināt darba devēja atpazīstamību un iepazīstināt ar karjeras iespējām. 56% Facebook lietotāju, piemēram, izmanto šo sociālo vietni tikai no savas mobilās ierīces.

Secinājums: mobilās lietotnes ir darba devēju prioritāte. Jau šodien.

 

 

Dalies: